Introduktion

Christian Stadil giver dig her en introduktion til sin Mesterlære. Han fortæller dig, hvordan du kan fokusere på at skabe økonomisk vækst, og hvad differentiering betyder i den proces. Og så løfter han lidt af sløret for, hvilke elementer han fokuserer på, når han arbejder med at skabe både økonomisk og menneskelig vækst.

 

se alle kapitler

nikolaj hubbe introduction

Intro

INTRODUKTION

Christian Stadil giver dig her en introduktion til sin Mesterlære. Han fortæller dig, hvordan du kan fokusere på at skabe økonomisk vækst, og hvad differentiering betyder i den proces. Og så løfter han lidt af sløret for, hvilke elementer han fokuserer på, når han arbejder med at skabe både økonomisk og menneskelig vækst. 

nikolaj hubbe kapitel 1

Kapitel 1

Kreativitet

Kreativitet er et af de vigtigste fokusområder, når det gælder arbejdet med at skabe vækst. I dette første kapitel lægger Christian Stadil ud med at give dig et indblik i, hvordan han tænker kreativitet ind i sin hverdag og sin virksomhed. Det handler blandt andet om at forstå, at det kreative ofte opstår på kanten af boksen, og hvordan kreativitet ikke opstår spontant, men gennem intenst og fokuseret arbejde.

 

nikolaj hubbe kapitel 1

Kapitel 2

Økonomisk vækst

I kapitel 2 handler det om, hvordan Christian Stadil fokuserer på at skabe økonomisk vækst i THORNICOs spider-web af forskellige selskaber. Det sker blandt andet ved at fokusere på at give sin virksomhed flere ben at stå på. Her er redskaberne blandt andre begreberne evolution og revolution, hvordan du sørger for at fastholde dine kunder, og hvordan modet til at løbe en risiko også spiller en rolle.

nikolaj hubbe introduction

kapitel 3

Differentiering

Christian Stadil giver dig et indblik i, hvordan differentiering spiller en stor rolle, når din virksomhed skal vækste. Det handler blandt andet om, hvordan du fokuserer på dit brand, hvilke markeder du fokuserer på, og hvordan du med fordel kan se, hvad de store spillere i markedet foretager sig, og så vælge en anden vej for din virksomhed.

 

nikolaj hubbe introduction

kapitel 4

Ledelse

I kapitel 4 holdes fokus på den ledelsesmæssige del af målet om at skabe vækst. Her fortæller Christian Stadil dig, hvordan du griber ledelse an for at opnå målet. Han fortæller dig også, hvad det betyder at ansætte de rigtige ledere, hvor vigtigt det er holde fokus på at skabe god og klar kommunikation, og hvad et stærkt BHAG kan betyde for alle ansatte i virksomheden.

 

.

nikolaj hubbe introduction

kapitel 5

Investering og start up

I dette kapitel er fokus på, hvordan du arbejder med at skabe vækst gennem iværksætteri og investering. Christian Stadil fortæller dig, hvad du skal se efter, når du går ind i en case, og hvordan du laver analysen. Han fortæller også, hvordan han bruger iværksætteri til at udfordre kulturen i de store virksomheder, som THORNICO ejer.

nikolaj hubbe introduction

kapitel 6

Company Karma

I kapitel 6 fokuserer vi på Company Karma. Christian Stadil fortæller dig, hvad det handler om, hvorfor det er vigtigt, og hvilket output han får ved at bygge det ind i sine virksomheder. Det handler blandt andet om, at du med et fokus på ”doing good while doing business" kan være med til at skabe mening for verden og for dine medarbejdere i deres dagligdag.

nikolaj hubbe introduction

kapitel 7

Selvudvikling

I det sidste kapitel fokuserer vi på det menneskelige aspekt og selvudvikling. Christian Stadil arbejder selv målrettet med både mental og fysisk optimering. Undervejs i kapitlet kommer han blandt andet ind på, hvordan fokuseret træning, meditation, og vejtrækningsteknikker kan være med til at skabe fokus og dermed vækst.